twitter google

Dana White’s “Octagon” press tour

For those of you who were under the impression that Octagon wasn’t a UFC-sponsored book, go check out this interview Complex does with Dana White where he breaks down the thought process behind the design, format, and pricing of the book. For fuck’s sake, the guy is doing more media for this thing than for Chuck vs Wand :-p

Complex: How long has Octagon been in the making?
Dana White: It started at UFC 40. We hired Kevin Lynch, he is a big photographer from L.A. who does all kinds of fashion and movie stuff. We hired him to come in to do something, he saw one event and he became addicted. Then he was like “Dana, can I just come and shoot these events? I’m not going to charge you or anything. I just want to do it.” So he came and just kept shooting the events. Then we start looking at some of the stuff he did, and we said “Shit.” Lorenzo Fertitta [UFC owner] is really into art. Lorenzo’s a big art freak. That’s how the whole concept of the book started.

Yeah, Lorenzo’s fucking into this art shit, dude. He’s a total fucking freak for fine ass art!

  • Matt (tapout name shitstain)

    I think anyone named Lorenzo would be into “art”

  • Cory O’Brien

    “Dana, can I just come and shoot these events? I’m not going to charge you or anything. I just want to do it.”

    Yet UFC still charges $2,500 for the book? WTF?!

  • jd

    They should totally sell a regular book size of this item for like 30 bucks.

  • Darkie

    $2,500 for a book??? That niggah should be shot.

  • Lifer

    Fertitta is the only one that can afford the fucking book so I hope he’s into it.

  • Mobb Deep

    Fuckin UFC trying to be all high-class. Listen Pussies, don’t forget who your fans are: Drunkin Assholes. Oh yeah, and Fuck Art, unless its of the martial or pornographic variety, they’re cool.

  • Xavier

    “Then we start looking at some of the stuff he did, and we said “Shit.”

    I hope Dana realizes that the above is not a very positive appraisal of Kevin Lynch’s work.

  • fightlinker

    haha good one

  • Jeremy (not that Jeremy)

    Mobb, drunken regular assholes are not the guys buying $500 ringside seats in Vegas to these shows. They’re marketing this shit to the celebrities and wanna be celebrities who need something to put on the coffee table in house number five.

  • Dru Down

    Mobb, keep telling it like it is! You really nailed me with the Druken Asshole remark- guilty as charged!

    TTT for porn and martial.

  • Higgz

    It just seems like an oxymoron to have an upscale book for a company that is trying to be upscale with a spokesman who thinks this book is all, “This book da fucking shizz! Bitches!!”

    That’s not a direct quote, that’s just a Parody-Phrase…bitches!!

  • Dizzle

    Nobody in their right mind is going to buy this book…just wait for it to get leaked online so the chinese market can conterfiet the book and then sell it for $25.

  • Neo Spyro

    With $2500 I could buy me a date with horse face. Sure, i’l get the lifetime herpes to boot…But hey, no pain no gain.

  • fightlinker

    More like $250 … but i think she’ll only BBBJHESWALLOW

  • nem0

    Damn. I would really like a coffee table book of artsy MMA photos, but I couldn’t even buy that shit if i sold my car to pay for it. NO BOOK SHOULD BE WORTH MORE THAN MY FUCKING CAR.

    I guess I’ll just have to wait for the inevitable scan torrent.

    PS, if anybody finds the inevitable scan torrent, I’ll do nice things for them if they send me the link.

  • Cory O’Brien

    “More like $250 … but i think she’ll only BBBJHESWALLOW”

    Damn, even this whore has to turn 10 tricks to buy this book.

    Her swagger makes it look like she’s been pumped more than a Super Soaker.

  • Foreskin Face Pete

    what’s that on the black cover–space invaders screenshot a la 1978?

  • dulljake

    “PS, if anybody finds the inevitable scan torrent, I’ll do nice things for them if they send me the link.”

    Oh Nem0, i thought you and I had something. but then you had to try and seduce other people right on my site…so cold.

  • Terrence Halladay

    that book costs more than some ufc prelim fighters make!

  • jjdnb

    who is top and who is bottom between lorenzo and dana?

  • Terrence Halladay

    jjdnb- i think we all know the answer to that question. dana wouldnt have the job he has today if he had not been highschool friends with lorenzo

  • nem0

    Jake, I said nice things, I didn’t say sexy things. WINK WINK NUDGE YOU KNOW WHAT I’M SAYING HERE, YES?

  • marshal

    I could buy that book with 1 minutes work. But I see a free copy in Liddell’s liquor cabinet. Once Chuck stops guarding and devouring that liquor fortress, the fucker’s mine!
    -marshal signs off from MF BlackBerry

  • Matto

    Fuck yeah! That art shit is cool as fuck man. Fuckin love that high-class artistic guff. Hey dudes, let’s make a fuckin art book and put big fuckin pictures in it and sell it for like two and a half fuckin grand FUCK. It’ll be like a fuckin coffee table book and all that shit. Fuck yeah. Fuckin art.

  • Thomas

    The books should come with 3 escorts (no horsefaces please) and 12 tablets of tainted Sean Sherk supplements

  • emily

    i believe this book was Published for serious collectors. it wouldn suprise me if a less costly one was published somewhere down the line. it was expensive yes, but i am happy with it. but i do believe everyone who is a fan of the ufc should have the chance to enjoy it as well. hopfully dana will realize this as well.

  • Dre

    Ha ha ha… I have one! It’s fucking sweet!
    For people who are thinking to buy it better do it now, cuz the $2500 book will go up the price really soon. The $3500 one all ready jumped to $7500!